16.11.2014

Joulukalenteri

Kalenteri- ja leimausaihe jatkuu. Teen joka vuosi jonkinlaisen joulukalenterin. Nyt olin tekemässä Polaroid-valokuville kehystä vanhasta ikkunasta ja päätinkin hyödyntää sitä ensin joulukalenteriin. Ikkunan olen ostanut Tampereen rakennustorilta, missä myydään kierrätettyjä rakennusmateriaaleja.

Kalenteriluukut tein pienistä paperipusseista. Paperipussit olen löytänyt kirpputorilta ja ne ovat hieman vahvempaa paperia. Nämähän voisi askarrella myös itse vaikkapa vanhoista joulupapereista. Leimasin pusseihin numerot 1-24.



Löysin varastoistani jouluaiheisia askartelupapereita. Yhdellä arkilla oli näitä neljää samansävyistä printtiä ja leikkasin arkin 24 osaan ja liimasin palat pusseihin. Paperin olen löytänyt Kirjokas-puodin poistomyynnistä 0,5 eurolla.





Teippasin jeesusteipillä ikkunaan paperinarua neljään kerrokseen. En raaskinut rei'ittää hienoa ikkunaa nauloilla tai nastoilla. Pienet pyykkipojat löysin Tigeristä. Pakkauksessa sattui olemaan juuri 24 kpl pyykkipoikia ja maksoi euron. Näillä ei mitään kovin painavaa voi ripustaa, mutta tällaisten pienten pussien ja jatkossa valokuvien ripustamiseen ovat oikein sopivia.


Hankalampi on aina keksiä mitä laittaisi kalenterin sisään. Aiemmin olen laittanut mm. sarjakuvia, mietelauseita, karkkia. Tänä vuonna laitoin jokaiselle päivälle erilaisen teepussin, perjantain karkkipäivien kohdalle karkkia, muille päiville purkkaa ja xylitol-pastilleja.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti